Jaha!

Jaha så var det dax,
tid för den årliga förkylningen man drar på sig en gång om året.
och det är inte kul att behöva sitta hemma över helgen med näsan full av  snor och hosta som gör att varje gång man hostar känns det som man ska gå och dö på en gång.
Nej det är helt enkelt inte kul att sitta hemma som en rant när allla andra är ute och har kul en vad kan man göra??


Det är nog snart över. Men iallafall så var jag i stan förra helgen och gick in i en Gina Tricot butik
Jag går runt som vanligt kollar lite så ser jag en till av de där modellsmala flickorna som beklagar sig över den lilla lilla fettvalk som är på 2mm.
-asså gud jag måste gå ner asmycket, vad tror du om atkins?
Kompis-den är asbra jag gick ner typ 5 kg på en vecka.
Både suckar och beklagar sig lite till över att de inte kommer i de där jeansen med storlek 20 i midjan.

Ska det vara så?
Jag tycker iallafall det är heltfel att det finns såna ideal. Kändisar som onte är mycket mer än vandrande pinnar som festar, röker och bantar.
Det ger helt fel signaler, jag menar vad säger det till den nextkommande generationen. Jag tycker vi borde sluta sända ut fel signaler i tidningar och på internet eftersom jag tror många mår dåligt över sådant. och sluta att klanke ner på oss själva
Nepp jag säger som kate winslet som den visa kvinna som hon är
-det är naturligt med kurvor!
Så var rädd om dom och benta inte bort det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback